Daar past een yource baan bij

Een explosieve recruitmentcampagne voor Yource

Daar past een Yource baan bij!

Randy Hofkens | Sr Marketeer Yource

‘’Werken bij Yource, dat past bij veel verschillende mensen. DGA hielp ons om deze brede groep toch heel specifiek te benaderen. We zijn ver over de targets gegaan en hebben een mooi verhaal neergezet’’

Yource hero ads

Voor elke kandidaat een vacature

Concept: Daar past een Yource baan bij

Om Yource echt op de kaart te zetten, moeten we verder kijken dan alleen vacatures en USP’s tonen. Deze aanpak is niet onderscheidend genoeg, want zowel Yource als de concurrentie doen dit al doorlopend. We hebben een concept nodig dat écht opvalt, dat mensen laat stilstaan, aan het denken zet en een glimlach op hun gezicht tovert. Want dan stop je even met scrollen, en klik je misschien zelfs door.

Bij een hero campagne hoort een pakkende slogan. Opvallend, maar herkenbaar. Wij kozen voor “Daar past een Yource baan bij!” Deze slogan benadrukt de diversiteit en inclusiviteit van Yource. Helemaal klaar met in de file staan? Daar past een Yource baan bij. Toe aan volwassen collega’s in plaats van jengelende kinderen? You guessed it: daar past een Yource baan bij.

Op deze manier veranderden we de uitdaging van een diverse doelgroep in een kans: achter elke Yource baan schuilt een verhaal waar iemand zich in kan herkennen. Met een vleugje humor om op te vallen en een grote dosis herkenbaarheid voor elke mogelijke kandidaat.

sticker collage

Test, Test, Test.

Een resultaatgerichte media-aanpak

Het mediaplan voor deze campagne maakte gebruik van een breed scala aan platforms, waaronder TikTok, Meta, Google Display, YouTube en mailing. Deze diversiteit aan kanalen zorgt ervoor dat we alle lagen van leeftijd en interesse hebben bereikt.

Onder andere op Meta hebben we fanatiek getest: visuals die niet goed presteerden werden snel vervangen door proposities die wel aansloegen. Dit leidde tot een sterke combinatie van USP's en visuals, resulterend in meer dan 100 sollicitaties vanuit één enkele advertentie.

Deze teststrategie was mogelijk dankzij de hechte samenwerking tussen de data-, creatieve teams en het interne team bij Yource. We staarden ons niet blind op de campagne zoals die we oorspronkelijk hadden bedacht, maar durfen ons juist aan te passen naar de realiteit. Een strategie waarmee we alles uit de campagne konden halen.

Landingspage header
vacature slider

Hoeveel sollicitanten?

Alle targets ver voorbij, mét een mooie boodschap

De campagne was een groot succes. We realiseerden 925 sollicitaties, wat meer dan 200% van de beoogde sollicitaties was. Bovendien overtrof de campagne ook de doelen op het gebied van merkbekendheid en engagement.

De combinatie van een sterk concept, een doordacht mediaplan en voortdurende optimalisatie zorgde ervoor dat Yource niet alleen meer sollicitanten kreeg, maar ook een bredere naamsbekendheid en een sterker werkgeversmerk opbouwde. Want een leuke Yource baan, die is er écht voor iedereen.

Heb je een recruitment- uitdaging, of wil je méér uit je employer brand halen?

Het (opnieuw) in de markt zetten van merken is wat we het allerliefste doen. Wil jij weten hoe we ook jouw merk kunnen catapulteren? Neem contact met ons op.