Digitale marketing in de bouw
Voor fabrikanten, (groot)handel, vastgoedondernemers, ontwerpers bouwers, Installatietechniek en afbouwers
Zowel consumenten als zakelijke klanten oriënteren en kopen steeds vaker online. Als jouw organisatie digitaal goed is, zal je vaker in de overweging van de klant worden meegenomen en overtuig je een groter deel van jouw potentiële klanten om bij jou te kopen.
Zo groei je digitaal
Website
Zorg dat je op je website laat zien wat mensen met jouw aanbod kunnen doen, in plaats van simpelweg wat het aanbod kan.
Wij helpen je aan een website die jouw potentiële klant laat zien welke waarde jij kan leveren.
En waarom het de klant enorm helpt om voor jou te kiezen.
Met deze blokken zorgen we dat jouw website een verkoop-aanjager wordt:
Catalogus
Om jouw aanbod duidelijk weer te geven kunnen we een duidelijke catalogus neerzetten. Zo vindt de klant eenvoudig de juiste oplossing voor zijn vraag.
Werk
Door op een mooie manier jouw werk weer te geven, laat je zien wat de klant uiteindelijk heeft aan jouw aanbod. Of je dit nu met veel beeld, of juist duidelijke tekst wilt doen.
Offertes
Om leads te kunnen genereren heb je een formulier nodig. Wij zorgen voor een converterend formulier op jouw website. Dit kan een formulier zijn voor een offerte-aanvraag, contact-aanvraag of brochure-aanvraag.
Referenties
Referenties zijn een belangrijk stukje informatie voor klanten om hun beslissing op te baseren. Wat vinden jouw huidige klanten van jouw aanbod? We brengen dit duidelijk en overtuigend in beeld.
Blog / Nieuws
Je wilt laten zien aan jouw klanten waar jullie je mee bezig houden. Dit kan door je werk laten zien, of door een nieuws/blog-onderdeel op de website.
Andere blokken
Denk hierbij aan een mooie header, een duidelijk menu, koppelingen met sociale media, goed leesbare tekstblokken etc. Aan jouw website ontbreekt niets meer dat nodig is voor digitaal succes.
Heb je een website die jouw klant op een fijne manier laat zien wat de klant met jouw aanbod kan? Dan is het zaak om meer bezoekers naar jouw website te trekken.
Je wilt gevonden worden als mensen op zoek zijn naar een oplossing die jij biedt. Op deze manier kan je in contact komen met nieuwe klanten.
1. Analyse van zoektermen
Het is slim om na te gaan op welke zoektermen jouw klanten zullen zoeken op Google als ze op zoek zijn naar jouw aanbod. Wij kunnen op basis van jouw zoektermen een analyse uitvoeren waarin je ziet hoeveel keer de zoekterm wordt gebruikt, welke partijen erop gevonden worden, hoeveel ze bieden en hoeveel je moet betalen om bovenaan te staan.
2. Analyse van de website
Jouw website bepaalt voor een groot deel hoe goed je gevonden wordt. We analyseren de techniek om te kijken of er technische obstakels zijn waardoor Google je minder hoog opneemt. Daarnaast bekijken we wie naar jouw website link (backlinks) en welke content nu al goed gevonden wordt. Zo zien we duidelijk waaraan gewerkt moet worden.
3. Technische optimalisatie
Meestal zijn er een aantal eenvoudige technische optimalisaties mogelijk die er direct voor zorgen dat je beter gevonden wordt. Deze voeren we eerst door. Daarna gaan we aan de slag met de laadsnelheid van jouw website, een enorm belangrijk onderdeel van Google`s algoritme. Een snellere site is ook nog eens veel fijner voor de bezoeker.
4. Content schrijven
Om te zorgen dat je gevonden wordt moet er content gemaakt worden. Deze content moet antwoord geven op de zoektermen uit de zoektermen-analyse. Wij geven je tips mee hoe je kunt zorgen voor optimale content, of we creëren zelf de juiste content. Niet alleen goed voor de zoekmachines, maar zodat de bezoekers antwoord vinden op hun vragen.
5. Ranking monitoren
Om duidelijk inzichtelijk te krijgen wat alle energie die in SEO wordt gestoken oplevert, is het slim om te monitoren hoe je op verschillende zoektermen ranked. Dit doen we met de Google Search Console en anders tools die ons daar heel helder inzicht in geven. Op basis van de metingen kunnen we iedere keer weer verder bijschaven en zorgen voor het optimale resultaat.
6. Groeien
Om te groeien moeten de vijf stappen hiervoor niet 1 keer, maar constant worden uitgevoerd. We zorgen voor een proces ervoor zorgt dat we voortgang blijven boeken en het organische verkeer blijft groeien.
Als je direct bovenaan wilt staan op de juiste zoekwoorden, kun je er altijd op adverteren. We kunnen je helpen te adverteren op de juiste termen, met de juiste landingspagina, voor de juiste prijs.
Branding
Opvallen in een snelle visuele wereld is de grootste uitdaging voor alle merken. Creativiteit en design bepaalt hoe je merk spreekt, zich voortbeweegt, aanvoelt en de doelgroep aantrekt. Design en ontwerp is géén make-up laag, maar de essentie van het merk en behoort tot één van de sterkste USP's.
89% van de aankoopbeslissing is puur emotie
Dit is een voorbeeld van een frisse nieuwe stijl van Odink en Koenderink
Social
Zichtbaarheid op Facebook, Instagram, Pinterest of LinkedIn kan enorm belangrijk zijn voor jouw merk.
Maar hoe zorg je voor een groei in het aantal volgers? Wat moet je doen om interactie te krijgen op jouw posts? En hoe krijg je het voor elkaar dat je met regelmaat kunt posten zonder dat het heel veel tijd kost?
Met deze 5 stappen ontwikkel jij een succesvolle social media aanpak in de bouw:
1. Strategie
Om te beginnen is het goed om een strategie te maken en te hanteren. Groei op sociale media vraagt om consistentie. Om dit kanaal consistent goed in te zetten heb je een strategie nodig.
2. Content kalender
Om de strategie verder uit te werken gebruiken wij content-kalenders. Daarmee maken we al meteen een overzicht van communicatie via sociale media. Posts, ads, doelgroepen, timing, alles staat in deze kalender.
3. Content creatie
Het doorlopend opleveren van content op te posten of mee te adverteren kost veel tijd. Door het ontwikkelen van een vast format, kunnen posts veel sneller worden opgeleverd. Wij kunnen de volledige content creatie uit handen nemen, of juist jouw marketeers helpen.
4. Social ads
Wil je jouw bereik snel laten groeien of heb je duidelijke salesdoelstellingen? Dan is het slim om te adverteren via sociale media. Dit kan via Facebook, Instagram en LinkedIn of via één van de kleine sociale media.
5. Remarketing
Wil je dat jouw merk zichtbaar is voor mensen op jouw mailiinglijst of die op jouw website zijn geweest? Misschien wil je zelfs bezoekers herinneren aan dat wat ze op jouw website hebben gezien. Dat kan via remarketing en is uiterst effectief om digitaal te groeien.
6. Zelf doen of uitbesteden
Aan de ene kant wil je graag profiteren van specialistische kennis die externe partijen hebben, aan de andere kant wil je het liefst zo veel mogelijk zelf doen. Wij snappen dat. Je kan bij ons je social media volledig uitbesteden, het meer samen doen of met wat advies helemaal zelf doen.
Leadgeneratie
Het genereren van leads is voor veel organisaties van groot belang. Jouw digitale omgeving zou daaraan bij moeten dragen.
Leads genereren doe je in 5 stappen:
1. Onderbouwen
Onderbouwen waarom je leadgeneratie zou moeten willen doen is belangrijk. Met een goede onderbouwing overtuig je jouw collega`s makkelijker.
2. Overtuigen
Als jouw organisatie succesvol in staat is om via traditionele kanalen sales te doen, dan kan het moeilijk zijn om iedereen mee te krijgen. Neem hier de tijd voor.
3. Aanpak
De conclusie van deze fase is dat je weet wie je probeert te beïnvloeden in welke stap van de Buyer Journey, hoe je de lead vervolgens opvolgt en wat je uiteindelijk verwacht van een pilot.
4. Creatie
Om nu echt van start te gaan moeten de middelen worden gecreëerd. Denk hierbij aan formulieren, landingspagina’s, advertenties, Whitepapers, SEO-pagina`s etc.
5. Implementatie
Nu kan je echt van start. Heb je geen of weinig kennis van online marketing, wees niet getreurd. Er is online enorm veel informatie te vinden. Google simpelweg de vraag die je hebt en je zult merken dat 9 van de 10 keer een bruikbaar antwoord te vinden is.
We waren benieuwd wat leadgeneratie voor ons kon opleveren in aanvulling op onze huidige (acquisitie)kanalen. Digital Growth Agency heeft ons laten zien hoe waardevol dit kanaal is én heeft ons geholpen om dit zelf verder uit te bouwen
- Tom Kooken, Marketing Manager Scholt
Kom vrijblijvend in contact
Digital Growth Agency
Vasteland 78
3011BN, Rotterdam
010-3070303
Stationslaan 1200
4816BW, Breda
Volg ons:
Vragen
-
Moet je nu overal meteen mee aan de slag?
Of je nu alles in 1 keer op wilt pakken of wilt starten met 1 klein onderdeel, dat kan allemaal. Het gaat erom dat je start met jouw digitale groei, hoe groots je dat doet is voor iedere organisatie anders.