Senior Service, marktleider in de mantelzorg

300% meer conversie met vernieuwde branding en een conversiegericht digitaal platform

Senior Service

Uitstraling van een marktleider

Floris Vervat | Eigenaar Senior Service

"We hadden nooit verwacht dat de impact van de investering in digitale groei met een nieuwe branding ons zoveel zou opleveren"

Logo Before en After Senior Service
Senior Service Brochures
Payoff

Branding

Marktleiderschap consistent uitstralen

Een consistent doorgevoerd brand zorgt voor herkenbaarheid. De herkenbaarheid die bij de marktleider past. Van het kleurenpalet tot de typografie, we hebben het merk een vriendelijke en toegankelijke 'stem' gegeven. Met deze 'stem' wordt het verhaal met veel gevoel gedeeld met senioren, mantelzorgers en hun familieleden. Op deze manier kon Senior Service naar buiten uitstralen wat de senioren of het eigen personeel al lang voelde. 

Senior Service Briefpapier
Senior Service Advertenties
Senior Service Logo met Pay-off
Senior Service Canvas Totebag

Een nieuwe website

Focus op uitstraling en conversie

We hebben het brand vertaald naar een digitaal warm en persoonlijk onthaal. Het platform sluit naadloos aan op de journey. Van oriëntatie tot beslissing. Volledig geïntegreerd met Marketing Automation aan de achterkant.

Jamie Schaduw | Marketing & Media Manager Senior Service

“De hechte manier van samenwerken zorgt ervoor dat we snel voortgang kunnen maken en veel van elkaars ervaring kunnen gebruiken.”

SEN_WebsiteTarievenForm.jpg

Snel bouwen met een 'grid'

Om de grote schaal aan informatie van Senior Service goed, leesbaar en consistent aan te bieden, is er binnen de visuele identiteit een 'grid' of brand framework ontwikkeld. Een grid-systeem dat goed aansluit bij de complementaire dienstverlening van het merk en toegepast kan worden op elke contextuele invulling, zowel voor interne medewerker als externe doelgroepen.

Single phone
Magazine
SEN_KlantReview.jpg

Omnichannel marketing

Tractie genereren

Met een vernieuwde uitstraling, verbeterde boodschap en een conversie gedreven website waren alle ingrediënten aanwezig om goede campagnes te voeren. Op basis van een mix van meerdere kanalen konden wij op meerdere momenten in het keuzeproces van potentiele klanten een goede boodschap brengen. Zo'n mix van meerdere kanalen, in het geval van Senior Service waren dat TV, social, display en search, leidt tot een hoger resultaat. 

SEN_TVspot_Screen1.jpg
Senior Service TV spot 2
SEN_TVspot_Screen3.jpg

300% meer aanvragen

Ons uiteindelijke doel is altijd om een organisatie digitaal te laten groeien. Door eerst tijd te investeren in een sterk merk en een website die qua techniek en uitstraling past bij een marktleider hebben we de basis gelegd voor digitale groei.  Aangevoerd door campagnes konden we hierdoor een groei van 300% in conversies zien.

Optimalisatie als vervolgtraject

Veel leads, maar nu ook veel meer klanten

Na de succesvolle rebranding en de lancering van het nieuwe platform zijn we door blijven optimaliseren. In dit vervolgtraject lag de focus niet alleen op het verhogen van het aantal leads, maar vooral op het verbeteren van de leadkwaliteit en het verhogen van het aantal nieuwe klanten.

We zagen al direct dat leads stegen na de rebranding en lancering van de nieuwe website. Vervolgens zijn we door middel van online campagnes de hoeveelheid leads nog verder gaan vergroten. Na enige tijd herkenden we dat de kwaliteit van de leads minder werd. Hoe hebben we dit opgelost?

We zijn gestart met een uitdraai van duizenden leads vanuit het CRM. We hebben deze resultaten naast de campagnes gelegd. Daarmee werd inzichtelijk dat sommige kanalen en specifieker sommige campagnes wel zorgden voor leads, maar minder voor klanten of een hoge customer lifetime value. Daarnaast zagen we ook dat bepaalde paden op de website resulteerden in zeer goede leads.

We zijn een proces ingegaan van optimalisatie en wekelijkse overleggen met data als basis van het gesprek. Inmiddels is niet alleen het aantal leads veel hoger, maar ook het aantal klanten is sterk gestegen.

Wil jij ook digitaal meer conversies?

Wil jij ook digitaal groeien en 300% meer conversies binnen halen? 

Neem dan vrijblijvend contact op. We vertellen je graag over hoe we jou zouden kunnen helpen!