Senior Service, marktleider in de mantelzorg
300% meer conversie met vernieuwde branding en een conversiegericht digitaal platform

Uitstraling van een marktleider
OVER DEZE CASE
Senior Service ondersteunt sinds 1995 senioren om met langer thuis te kunnen blijven wonen, door het bieden van professionele thuishulp. Senior Service groeit hard, maar het gevoel leefde dat er meer groei mogelijk was.
Een uitgebreid voortraject met meerdere strategische sessies volgde. Snel werd duidelijk dat vooral digitaal en door het brand optimaal in elke stap aan te laten sluiten op de klant veel te halen was.
WAT WE HEBBEN GEDAAN
Digitale Strategie
Positionering
Branding & Identiteit
UX Design
Development
Marketing Automation
Floris Vervat | Eigenaar Senior Service
"We hadden nooit verwacht dat de impact van de investering in digitale groei met een nieuwe branding ons zoveel zou opleveren"



Branding
Marktleiderschap consistent uitstralen
Een consistent doorgevoerd brand zorgt voor herkenbaarheid. De herkenbaarheid die bij de marktleider past. Van het kleurenpalet tot de typografie, we hebben het merk een vriendelijke en toegankelijke 'stem' gegeven. Met deze 'stem' wordt het verhaal met veel gevoel gedeeld met senioren, mantelzorgers en hun familieleden. Op deze manier kon Senior Service naar buiten uitstralen wat de senioren of het eigen personeel al lang voelde.




Een nieuwe website
Focus op uitstraling en conversie
We hebben het brand vertaald naar een digitaal warm en persoonlijk onthaal. Het platform sluit naadloos aan op de journey. Van oriëntatie tot beslissing. Volledig geïntegreerd met Marketing Automation aan de achterkant.
Jamie Schaduw | Marketing & Media Manager Senior Service
“De hechte manier van samenwerken zorgt ervoor dat we snel voortgang kunnen maken en veel van elkaars ervaring kunnen gebruiken.”

Snel bouwen met een 'grid'
Om de grote schaal aan informatie van Senior Service goed, leesbaar en consistent aan te bieden, is er binnen de visuele identiteit een 'grid' of brand framework ontwikkeld. Een grid-systeem dat goed aansluit bij de complementaire dienstverlening van het merk en toegepast kan worden op elke contextuele invulling, zowel voor interne medewerker als externe doelgroepen.



Omnichannel marketing
Tractie genereren
Met een vernieuwde uitstraling, verbeterde boodschap en een conversie gedreven website waren alle ingrediënten aanwezig om goede campagnes te voeren. Op basis van een mix van meerdere kanalen konden wij op meerdere momenten in het keuzeproces van potentiele klanten een goede boodschap brengen. Zo'n mix van meerdere kanalen, in het geval van Senior Service waren dat TV, social, display en search, leidt tot een hoger resultaat.



300% meer aanvragen
Ons uiteindelijke doel is altijd om een organisatie digitaal te laten groeien. Door eerst tijd te investeren in een sterk merk en een website die qua techniek en uitstraling past bij een marktleider hebben we de basis gelegd voor digitale groei. Aangevoerd door campagnes konden we hierdoor een groei van 300% in conversies zien.
Optimalisatie als vervolgtraject
Veel leads, maar nu ook veel meer klanten
Na de succesvolle rebranding en de lancering van het nieuwe platform zijn we door blijven optimaliseren. In dit vervolgtraject lag de focus niet alleen op het verhogen van het aantal leads, maar vooral op het verbeteren van de leadkwaliteit en het verhogen van het aantal nieuwe klanten.
We zagen al direct dat leads stegen na de rebranding en lancering van de nieuwe website. Vervolgens zijn we door middel van online campagnes de hoeveelheid leads nog verder gaan vergroten. Na enige tijd herkenden we dat de kwaliteit van de leads minder werd. Hoe hebben we dit opgelost?
We zijn gestart met een uitdraai van duizenden leads vanuit het CRM. We hebben deze resultaten naast de campagnes gelegd. Daarmee werd inzichtelijk dat sommige kanalen en specifieker sommige campagnes wel zorgden voor leads, maar minder voor klanten of een hoge customer lifetime value. Daarnaast zagen we ook dat bepaalde paden op de website resulteerden in zeer goede leads.
We zijn een proces ingegaan van optimalisatie en wekelijkse overleggen met data als basis van het gesprek. Inmiddels is niet alleen het aantal leads veel hoger, maar ook het aantal klanten is sterk gestegen.
Wil jij ook digitaal meer conversies?
Wil jij ook digitaal groeien en 300% meer conversies binnen halen?
Neem dan vrijblijvend contact op. We vertellen je graag over hoe we jou zouden kunnen helpen!